در قرآن مجید 133 آیه تفسیراً و تأویلاً به ظهور قائم علیه السلام دارد، بعض آن آیات را تیمماً متذکر می شویم .
آیات قرآن
1- (ان الارض لله یورثها من یشاء من عباده والعاقبة للمتقین). (اعراف - 128)
موسى به قوم خود وعده مى دهد که صبر کنید واز خدا کمک بخواهید آخر الامر زمین را بندگان صالح او وارث خواهند شد.
2- (قال فانک من المنظرین الى یوم الوقت المعلوم). (حجر 37 الى 38)
شیطان مى گوید مرا تا روز قیامت مهلت ده، خداى تعالى مى فرماید تا روز ظهور حجت به تو مهلت دادیم.
3- (ومن قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا). (اسرى 33)
حضرت امام حسین (علیه السلام) مظلوم شهید گردید ولى خود او اولادش صاحب الامر است سلطه خواهد یافت.
4- (وقل جاء الحق وزهق الباطل ان الباطل کان زهوقا). (اسرى 81)
پس از آن که دنیا را ظلم گرفت وحکومتهاى باطل مستولى هستند، خداى تعالى به پیامبرش مى فرماید بگو حق خواهد آمد وباطل را سرنگون مى کند.
5- (ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادى الصالحون). (انبیاء 105)
همانا در زبور نوشتیم که بعد از قرآن زمین را از بندگان صالح پر کنیم.
6- (وعد الله الذین آمنوا منکم وعملوا الصالحات لیستخلفنهم فى الارض کما استخلف الذین من قبلهم). (نور 55)
وعده خداوند است براى اهل ایمان همان طور که قبلا خلیفه در زمین داشته (پیامبران)، همانا خلیفه خود را ظاهر سازد.
7- (ونرید ان نمن على الذین استضعفوا فى الارض ونجعلهم ائمة ونجعلهم الوارثین). (قصص 5)
اراده کردیم که منت نهیم بر مستضعفین روى زمین وقرار مى دهیم آنان را پیشوایان ووارثان.
8- (قل یوم الفتح لا ینفع الذین کفروا ایمانهم ولا هم ینظرون) آنان که کافرند در روز ظهور حجت نفعى نمى برند به سبب ایمان آوردنشان زیرا انتظارى براى ظهور نکشیدند.
9- (واشرقت الارض بنور ربها). (زمر 69) روشن مى گردد زمین به نور پروردگار
10- (سنریهم آیاتنا فى الآفاق وفى انفسهم حتى یتبین لهم انه الحق). (فصلت 53)
به زودى مى بینند کافران آیات ما را در آفاق ونفوس خودشان تا آشکار شود که آن ایات حق است.
11- (واستمع یوم یناد المناد من مکان قریب). (ق 41)
گوش فرا دار، روزى که منادى از نزدیک ندا کند.
12- (اعلموا ان الله یحیى الارض بعد موتها). (حدید 17)
بدانید که خداى تعالى زنده کند زمین را بعد از مردنش
13- (قل ارایتم ان اصبح ماءکم غورا فمن یأتیکم بماء معین). (ملک 30)
بگو با تأمل بنگرید که اگر آب مایه زندگى شماست صبحگاهى فرو رود کیست که آب گوارا را پدید آورد (وجود امام از آب بهتر ومهمتر است)
14- (والعصر ان الانسان لفى خسر). الخ (سوره والعصر)
قسم به عصر عدل (زمان حجت) که انسانها در خسرانند مگر اهل ایمان که عمل صالح دارند.
15- (ذلک الکتاب لاریب فیه هدى للمتقین الذین یؤمنون بالغیب). (بقره 2)
16- (بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین) (هود 86)
17- (فقل انما الغیب لله فانتظروا انى معکم من المنتظرین) (یونس 20)
18- (وله اسلم من فى السموات والارض طوعا وکرها) (آل عمران 83)
19- (الذین ان مکنا هم فى الارض اقاموا الصلوة وآتو الزکاة) (حج 41)
20- (ولنبلونکم بشىء من الخوف والجوع ونقص من الاموال والانفس والثمرات وبشر الصابرین) (بقره 155)
21- (لا خیر فى کثیر من نجواهم الا من امر بصدقة او معروف). (نساء 114)
22- (ان نشأ ننزل علیهم من السماء آیه فظلت اعناقهم لها خاضعین). (شعراء 26)
23- (وان من اهل الکتاب الا لیؤمنن به قبل موته ویوم القیامة یکون علیهم شهیدا). (نساء 159)
حدیث از امام باقر (علیه السلام) که عیسى قبل از قیامت مى آید وپشت سر مهدى (علیه السلام) نماز گزارد.
24- (ومن الذین قالوا انا نصارى اخذنا میثاقهم فنسوا حظا مما ذکروا به). (مائده 14)
حدیث از امام صادق (علیه السلام) فرمود مراد از فنسوا حظا طایفه ئى از اکراد هستند که با قائم ظاهر شوند.
25- (واذا وقع القول علیهم اخرجنا لهم دابة من الارض تکلمهم ان الناس کانوا بایاتنا لا یوقنون). (نمل 82)
(ویوم نحشر من کل امة فوجا ممن یکذب بایاتنا فهم یوزعون). (نمل 83)
قال رسول الله: انه تخرج دابه الارض ومعها عصا موسى وخاتم سلیمان تجلو وجه المؤمن بعصا موسى وتسم وجه الکافر بخاتم سلیمان
1- (حتى اذا رأوا ما یوعدون، فسیعلمون من اضعف ناصرا واقل عددا). (جن 24) حدیث قال السجاد (علیه السلام) یعنى القائم وانصاره بالنسبة لاعدائه
2- (ولئن اخرنا عنهم العذاب الى امة معدودة لیقولن ما یحبسه الا یوم یأتیهم). (هود 8)
حدیث قال الصادق (علیه السلام)، ان الامة المعدودة هم اصحاب المهدى هم والله الامة المعدودة
3- (امن یجیب المضطر اذا دعاه ویکشف السوء ویجعلکم خلفاء الارض). (نمل 62)
حدیث قال الباقر (علیه السلام) نزلت فى القائم والله هو المضطر یجیبه الله ویکشف عنه السوء ویجعله خلیفة فى الارض.
4- (وقل اعملوا، فسیرى الله عملکم ورسوله والمؤمنون). (توبه 105) اى الأئمه واحد بعد واحد یرون اعمال الاولیاء والاعداء
5- (ملة ابیکم ابراهیم، هو سماکم المسلمین). (حج 22) الى قوله فى قصة ابراهیم واسماعیل ربنا واجعلنا مسلمین لک، ومن ذریتنا امة مسلمة لک الى قوله فى قصة فرعون حتى اذا ادرکه الغرق قال امنت انه لا اله الا الذى امنت به بنو اسرائیل وانا من المسلمین الى قصة سلیمان وبلقیس، واتونى مسلمین وقولها واسلمت مع سلیمان لله رب العالمین، وقول عیسى (علیه السلام) من انصارى الى الله قال الحواریون نحن انصار الله آمنا بالله واشهد بانا مسلمون
نتیجه آن که دین حق نزد حق تعالى اسلام است که تمام انبیاء بر ان روش بودند حتى فرعون هم وقت رسیدن عذاب وغرق به دریا گفت من از مسلمین هستم واز بین مسلمین فرقه ناجیه آنانى هستند که به وجود چهارده معصوم اعتراف وآنان را خلفاء حق دانند وانتظار فرج قائم دارند.
نظرات شما عزیزان: